ریاست عمومی مشارکت عامه و خصوصی ورکشاپ یک روزه  معرفی برنامه مشارکت عامه و خصوصی را به اشتراک محترم انجنیر عبدالبصیر عظیمی معین مالی واداری وزارت انرژی و آب، محترم عبدالمومن منصور رئیس عمومی مشارکت عامه و خصوصی وزارت محترم مالیه برای 70 تن کارمندان وزارت محترم انرژی و آب  به تاریخ 11اسد  در 1396 در تالار وزارت انرژی و آب دایر نمود . 

درین ورکشاپ محترم انجنیر عبدالبصیر عظیمی معین مالی و اداری ضمن خوش آمدید  در مورد صحبت نموده گفت: هدف از برگزاری ورکشاپ این است که سکتور انرژی و آب از قانون مشارکت عامه و خصوصی  که بستر حمایوی در بخش مشارکت عامه و بخش خصوصی ایجاد شده چطور ما بتوانیم از آن استفاده موثر نمایم.

محترم عظیمی در ادامه گفتند: زمینه همکاری سکتور خصوصی با سکتور عامه در هیچ ارگان به اندازه  وزارت انرژی و آب ایجاد نشده است و از کارمندان بخش های مالی، تدارکات، پالیسی وپلان که در بخش تطبیق پروژه ها کار می کنند از قانون مشارکت عامه و خصوصی و بخش خصوصی یک تغیر عمده در کار پروژه ها ایجاد کنند.

بعدآ محترم عبدالمومن منصور رئیس عمومی مشارکت عامه و خصوصی وزارت محترم مالیه  در رابطه به قانون مشارکت , فواید و مزایایی مشارکت عامه و خصوصی در افغانستان توضیحات لازم ارائه نمود.

در ادامه موضوعات ذیل توسط تیم ریاست عمومی مشارکت عامه و خصوصی ارایه گردید
1. معرفی و مراحل پروژه مشارکت عامه و خصوصی در افغانستان

  1. قانون مشارکت عامه و خصوصی
  2. مطالعه امکان پذیری پروژه های مشارکت
  3. تشخیص پروژه های مشارکت
  4. فورم ثبت طرح پروژه های مشارکت.

در ختم ورکشاپ، موضوعات درسی توسط تیم ریاست عمومی مشارکت جمع بندی و پیشنهادات و ارزیابی اشتراک کنندگان جمع آوری گردید

.